+38 (04744) 3-18-24
Меню
Остання редакція: 18 квітня 2023

НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР КАФЕДРИ МАРКЕТИНГУ «РОЛЬ МАРКЕТИНГУ В РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»

Збройні конфлікти порушують нормальне середовище в якому діють суб’єкти господарювання. Страждає не лише економіка, а й відносини між домогосподарствами та бізнесом. Порушені соціальні відносини призводять до обмеженої ефективності економічного обміну. Це має подвійні наслідки: по-перше, бізнес втрачає прибуток і вимушений скорочувати виробництво та робочу силу; по-друге, домогосподарствам доводиться зменшувати споживання та в умовах збройного конфлікту шукати спосіб вижити. У таких умовах багато людей і сімей вимушені були залишати домівки та шукати притулку в інших регіонах або країнах. Підприємства, в свою чергу, мають вибудовувати нові стратегії маркетингових комунікацій зі споживачами та впроваджувати сучасні технології для збереження рівня збуту продукції. Виклики сьогодення потребують від маркетологів надзусиль для збереження рівня продажів товарів та послуг як на території України так і на міжнародних ринках, застосування різноманітних підходів та стратегій комунікації зі споживачами, побудови нових маркетингових ланцюгів.

Для обговорення цих актуальних питань 18 квітня на кафедрі маркетингу відбувся науково-практичний семінар «Роль маркетингу в розвитку підприємницької діяльності». До участі в семінарі долучилися НПП кафедри маркетингу, здобувачі ОП «Маркетинг» та запрошені стейкхолдери – Бутко Наталія Валеріївна - к.е.н., доцент Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького та Бортник Надія Юріївна – менеджер по роботі з клієнтами рекламного агентства.

Під час доповідей було обговорено ряд актуальних питань: Оксана Георгіївна Пенькова представила результати аналізу основних змін у споживчих пріоритетах українців під час воєнного стану та окреслила використовувані вітчизняними та зарубіжними суб’єктами бізнесу, які працюють на внутрішньому ринку, напрями адаптації стратегій та інструментів маркетингу. Наталія Валеріївна Бутко в своїй доповіді акцентувала увагу на трансформації маркетингової стратегії під час війни. Надія Юріївна Бортник розкрила особливості побудови ефективних комунікативних технологій та окреслила основні помилки у спілкуванні з цільовою аудиторією. Складом НПП кафедри розглянуто роль і мотиваційні фактори стимулювання розвитку підприємництва в умовах війни, роль міжнародного маркетингу в управлінні зовнішньоекономічною діяльністю підприємства, розвиток підприємницької діяльності в аграрних підприємствах, роль бенчмаркінгових досліджень, роль маркетингу в розвитку сфери послуг в Україні, розвиток Інтернет-маркетингу, як невід’ємної частини побудови бізнесу, сутність, ознаки та тенденції розвитку інформаційний маркетингу.

Війна визначає правила, чинить сильний вплив на бізнес і маркетинг. Однак, незважаючи на всі труднощі, ми повинні продовжувати рухатися вперед. Можливість пристосуватися – це саме те, що допоможе сьогодні втриматись. Дискусія після доповідей показала, що інформацію була цікавою та корисною.

Ольга Семенда, к.е.н., доцент кафедри маркетингу