НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР КАФЕДРИ МАРКЕТИНГУ «РОЛЬ МАРКЕТИНГУ В РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»
У сучасному динамічному діловому ландшафті, де підприємництво процвітає як життєво важливий двигун економічного прогресу, передумовою досягнення успіху на ринку є маркетинг. Учасники науково-практичного семінару, що відбувся 17 квітня 2024 року, акцентували увагу на їх тісному взаємозв’язку. Захід став майданчиком для конструктивного діалогу. НПП, здобувачі та представники бізнесу, мали нагоду одержати нові знання в результаті обміну ідеями та практичними кейсами організації маркетингової діяльності.
В своєму вступному слові завідувачка кафедри маркетингу д.е.н., професор Оксана ПЕНЬКОВА наголосила на важливості безперервного розвитку маркетингових компетенцій для забезпечення конкурентоспроможності бізнесу.
Запрошеними спікерами заходу стали Євген МОРГУН та Марк ЮЛІ-АНТОЛА. Пан Євген – успішний підприємець та власник інтернет-магазину «Black street» (https://black-street.com.ua/ua/), у своїй доповіді на тему «Цифровізація маркетингової політики просування» поділився практичним досвідом використання діджитал-інструментів для ефективного просування продукції. Зокрема, він розповів про специфіку SMM, контент-маркетингу, таргетованої реклами та веб-аналітики.
Цікавим був виступ фермера Марка ЮЛІ-АНТОЛА з Фінляндії. Його ферма, розташована в районі Вехма неподалік м. Турко, займається вирощуванням зернових, плодів, ягід, овочів, а також свинарством та лісовим господарством. Загальна площа орної землі складає 120 га, а лісу – 71 га. Марко поділився своїм досвідом застосування маркетингових стратегій у сільському господарстві та важливістю використання різних каналів просування для збуту продукції.
Завершальним дискусійним питанням було обговорення ролі штучного інтелекту в маркетингу. Зокрема, йшлося про можливості використання ШІ для аналізу даних, сегментації ринку, персоналізації пропозицій та автоматизації маркетингових процесів. Учасники визначали як переваги, так і виклики застосування AI-технологій у сферах автоматизації маркетингових процесів, персоналізації комунікацій, прогнозної аналітики та інших напрямках. Приділили також увагу етичним аспектам використання ШІ в маркетингу.
Завдяки таким заходам із залученням зовнішніх стейкхолдерів-практиків учасники освітнього процесу мають можливість актуалізувати власні знання щодо впровадження інноваційних маркетингових підходів та визначити перспективні напрями подальших наукових досліджень.
Ольга СЕМЕНДА, к.е.н., доцент кафедри маркетингу