АКТУАЛЬНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ: КРУГЛИЙ СТІЛ
09 листопада 2023 року на кафедрі маркетингу Уманського НУС відбувся круглий стіл на тему «Актуальні напрямки розвитку маркетингу в Україні». Захід відбувся в онлайн форматі і зібрав представників НПП кафедри, бізнесу, та здобувачів вищої освіти, які обговорили сучасні тенденції та виклики маркетингової діяльності в умовах глобалізації, цифрової трансформації, соціальної відповідальності, військових дій на території України.
Основними питаннями першої частини круглого столу були: адаптація маркетингової стратегії до змінюваних потреб та очікувань споживачів; використання даних та аналітики для покращення розуміння ринку та побудови ефективних комунікацій; інтегрування соціального маркетингу в загальну маркетингову концепцію та оцінювання його результатів; розвиток маркетингового потенціалу України на міжнародному ринку та позиціонування українського бренду. Учасники круглого столу поділилися своїм досвідом та поглядами на ці питання, висловили пропозиції щодо можливих шляхів розв’язання проблем та перспектив співпраці між різними секторами суспільства. За результатами заходу було сформовано рекомендації для подальшого наукового дослідження та практичної реалізації актуальних напрямків розвитку маркетингу в Україні.
У другій частині заходу О.Г.Пенькова, А.О.Харенко (Уманський національний університет садівництва), Н.В.Бутко, О.В.Яценко (Черкаський національний університет ім.Б.Хмельницького), Л.А.Алєксова (Боярський фаховий коледж національного університету біоресурсів і природокористування України) презентували проекти освітніх програм «Маркетинг», які було розроблено з урахуванням сучасних особливостей. Програми передбачають формування у здобувачів не тільки професійних компетентностей як критичне мислення, комунікація, креативність, адаптація до змін тощо, а також включають модулі з соціальної відповідальності, етики, екології та інших актуальних для сучасного суспільства питань. Під час обговорення ОП «Маркетинг» представники стекхолдерської групи висловити свої зауваження та рекомендації. Загалом вони оцінили проекти позитивно, але також наголосили на деяких аспектах, яким потребується додаткова увага, внесли конструктивні пропозиції щодо напрямів вдосконалення освітніх програм.
Здобувач магістерського рівня А.Кивгила поділилася своїми враженнями від навчання та розповіла, які компетентності їй знадобилися під час працевлаштування. Представниця студентського самоврядування В.Баданюк, висвітлила результати неформального опитування серед здобувачів щодо побажань вдосконалення освітньої програми «Маркетинг» Уманського національного університету садівництва. Студенти зазначили, що навчання за ОП «Маркетинг» дає їм не тільки фундаментальну базу з маркетингу, але й вчить їх аналізувати ситуацію на ринку, прогнозувати потреби споживачів, розробляти ефективні стратегії та тактики маркетингових кампаній.
Круглий стіл був дуже цікавим та корисним заходом, який сприяв обміну думками та досвідом між усіма зацікавленими сторонами.
Ольга СЕМЕНДА, к.е.н., доцент кафедри маркетингу